Resultaat raadsvragen over Triathlon

woensdag 20 juli 2016 11:46

Op 28 juni jl. stelde de fractie van de ChristenUnie-SGP vragen over de gang van zaken bij de Amsterdamse Triathlon die zondag 26 juni ook door onze gemeente ging. Zie ons vorige bericht van 28 juni 2016. De vragen zijn inmiddels beantwoord (zie bijlage).

De ChristenUnie-SGP is tevreden over de wijze waarop de vragen zijn beantwoord. De beantwoording is uitvoerig en volledig, voorzien van de door ons gevraagde bijlagen.

We hebben het vertrouwen, dat het college bij een eventueel volgende aanvraag zorgvuldiger naar de voorwaarden en de wijze van invulling zal kijken. We zijn van mening dat de organisatie van de Triathlon echt steken heeft laten vallen.

In de vergunning is namelijk aangegeven:
“de vrije doorgang van het verkeer mag niet in het gedrang komen behoudens met toestemming van de aangevraagde wegomleidingen c.q. –afsluitingen” en “u dient zich te houden aan het opgestelde verkeers- en vervoersplan”

In dat verkeers- en vervoersplan staat vervolgens:
“Voor alle afzettingen geldt ‘uitgezonderd bestemmingsverkeer’. Met bewoners, specifieke ondernemingen en instellingen langs de route (horeca, campings, (jacht)havens, (roei)verenigingen, volkstuinen, politie e.d.) worden maatwerkafspraken gemaakt over de bereikbaarheid van hun locatie gedurende het evenement.” en “De diverse afzettingen gelden niet voor omwonenden of bestemmingsverkeer. Verkeersregelaars bij de afzettingen begeleiden het oversteken, of nemen contact op met het mobiele motorteam van de organisatie voor verdere begeleiding”.

Verder staat in de vergunning ook “dient direct omwonenden schriftelijk op de hoogte te brengen van het te houden evenement”. Of dat consequent gebeurd is, vragen we ons af.

Maar het college geeft in haar beantwoording aan, dat zij hier bij een volgende vergunningsaanvraag scherper op zal letten.

Wel blijft er voor ons één restpunt over. De vergunningaanvraag verloopt via een formulier van de gemeente waarop staat aangegeven, dat “voor een tijdelijke wegafzetting is geen vergunning nodig maar een melding”. Dit lijkt ons nog wel een punt van aandacht. Wat is tijdelijk en waarom geen vergunning, zeker met het oog op de overlast. We zullen dat na de vakantie in de commissie nog wel aan de orde stellen.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Informatienota raad Beantwoording raadsvragen ChristenUnie-SGP over Triathlon Amsterdam144,1 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Resultaat raadsvragen over Triathlon'