Beeld Lam Gods

beeld_lam_gods.jpgmaandag 30 september 2019 14:16

Afgelopen week werd bekend dat het beeld "Lam Gods", wat in het plantsoen aan de Raadhuislaan in Mijdrecht staat, toch niet verplaatst wordt naar het plein bij de Janskerk. Dit bericht heeft echter een voorgeschiedenis waarin onze fractieassistent Ton van Sligtenhorst een belangrijke rol heeft gespeeld.

In april kwam hem ter ore dat er een deal gesloten zou zijn tussen het kerkbestuur van de Janskerk en de gemeente om het beeld "Lam Gods", wat in het plantsoen aan de Raadhuislaan in Mijdrecht staat, te verplaatsen naar het kerkplein bij de Janskerk. Op zich misschien niet zo erg, maar zonder enig overleg met de omwonenden van dat plantsoen. Daarop hebben wij een aantal raadvragen gesteld.

De informatienota met de beantwoording in mei stelde ons niet tevreden. Door het college werd het als een min of meer voldongen feit gepresenteerd. Het zou namelijk in een intentieovereenkomst al zijn vastgelegd.

Daar namen wij niet direct genoegen mee, en dus is de informatienota door ons in de commissie van juni aan de orde gesteld en is het college uitdrukkelijk gevraagd om vooraf overleg met alle belanghebbenden (dus ook de omwonenden van het plantsoen) te hebben en mochten die ernstige bezwaren hebben, van de verplaatsing af te zien.

Inmiddels heeft u kunnen lezen dat die interventie succesvol is geweest.

Reacties op 'Beeld Lam Gods'