Beleidsnota

donderdag 28 april 2011 08:51

Midden maart presenteerde het college de concept beleidsnota voor 2011-2014 als uitwerking van het coalitieakkoord. Vervolgens zijn in alle kernen bewonersavonden gehouden om de meningen van de bewoners te peilen. De opkomst was wisselend, maar enkele honderden mensen namen toch de moeite om met college en raadsleden in gesprek te gaan.

Inmiddels zijn de resultaten in een reaktienota verwerkt en zullen beide documenten in de raadsvergadering van eind juni behandeld worden. De CU-SGP fractie heeft de meeste bewonersavonden kunnen bijwonen om in direkt gesprek met de burgers te horen wat er leeft.

In de slipstream van de bewonersavonden, heeft Lijst8 voorgesteld om een uitgebreide bewonersraadpleging te houden met het oog op de bezuinigingen zoals in Woerden in de achterliggende maanden heeft plaatsgevonden. Dit voorstel is wel besproken maar aangehouden. Verschillende partijen wilde dat toch liever in een breder verband oppakken. Ook de CU-SGP fractie is daar een voorstander van, in aansluiting op wat we in ons verkiezingsprogramma hebben aangegeven: “Er komt een meldpunt BOBO, voor beperkende, overbodige, betuttelende en onnodige regels, niet alleen voor burgers, maar ook voor bedrijven”

Reacties op 'Beleidsnota'