CU-SGP fractie onaangenaam verrast over actie via Nieuwe Meerbode

maandag 13 februari 2012 19:36

Afgelopen week, op woensdag 1 februari, stond een uitgebreid artikel op de voorpagina van De Nieuwe Meerbode op initatief van VVD raadslid Sandor Harmens. Hij bepleit de mogelijheid van het openstellen van supermarkten op zondag, ondanks de afspraken in het coalitieaccoord die daarmee strijdig zijn.

Door middel van een antwoordbon-actie wil de VVD nu de mening van de burgers peilen. Wij zien dat als een achterdeur om onder het coalitieaccoord uit te komen. Dat hebben we de VVD fractie ook duidelijk laten weten en we weten ons daarin gesteund door de overige coalitiepartijen. Inmiddels heeft D66 aangegeven binnenkort met een initatiefvoorstel te komen, de lakmoesproef voor de VVD waaraan wij kunnen zien wat hun handtekening waard is. We zullen die ontwikkeling afwachten voordat we conclusies trekken.

Inmiddels zijn we zeer verheugd over de spontane acties van burgers en kerken om massaal de bon met NEE in te vullen. Ook de redactie van De Nieuwe Meerbode is daar bijzonder door verrast zo is ons gebleken. Wij danken vanaf deze plek al die mensen die de moeite hebben genomen om dat luid en duidelijk NEE te laten horen en wat ons betreft gaat u daar nog massaler mee door. U kunt uw stem ook laten horen via http://meerbode.nl/zondag/index.html

Voor alle duidelijkheid, naast ons principiele standpunt op grond van de Bijbel, waarin God van ons vraagt om na zes dagen werken een dag rust te nemen, willen we ook graag de praktische kant ervan uitdragen. We leven in een tijd waarin de economie ons hele leven lijkt te regeren en waarin we drukker zijn (met werk en andere zaken die onze aandacht vragen) dan ooit te voren. Veel mensen trekken het niet, komen in een burn-out of overspannen situatie terecht of krijgen ander psychische klachten. Daarom vinden we het zo belangrijk om dat ene rustmoment in de week te koesteren. Eén dag die anders is dan al die anderen en waarvan open kerken en gesloten winkels het symbool zijn. Een dag waarop we als samenleving tot rust kunnen komen en opladen voor een nieuwe week. Heilzaam voor iedereen. Vindt u dat ook, steun ons dan in de strijd voor behoud van de zondagsrust.

Reacties op 'CU-SGP fractie onaangenaam verrast over actie via Nieuwe Meerbode'