ChristenUnie-SGP bezoekt buurtkamer en zorgboerderij

Buurtkamerwoensdag 07 maart 2018 16:37

In het kader van één van de vier campagnespeerpunten “goede huisvesting en zorg voor senioren” bezocht de fractie van de ChristenUnie-SGP gisteren zowel de buurtkamer in Mijdrecht als de Zorgboerderij Den Haring in Baambrugge.

In de ochtend waren lijsttrekker Wim Stam, raadslid Ton van Sligtenhorst en kandidaat Simon Langelaar te gast bij de Buurtkamer in Mijdrecht. Voor de gelegenheid hadden ze een doos gebak voor de bezoekers meegenomen, die daar niet rouwig om waren.

Tijdens het ongeveer anderhalf  uur durende gesprek kwamen veel, vaak praktische punten, langs. “Zo maakte één van de aanwezigen ons attent op een paar gevaarlijke kruispunten in de wijk Proosdij” vertelt Ton van Sligtenhorst. “We zijn na afloop van het bezoek daar gelijk maar even gaan kijken”. Uiteraard krijgt dat van ons nog wel een vervolg. “Ook vinden veel ouderen de situatie in de dorpsstraat, nu fietsers ook het voetgangersgebied mogen gebruiken, erg gevaarlijk geworden” vult Wim Stam aan. Naast deze verkeerskwesties gingen de gesprekken over wonen, vervoersvoorzieningen en het gebruik van de buurtkamer.

’s-Middags bezochten Wim Stam en Ton van Sligtenhorst, samen met voormalig fractie-assistent Wouter Kroese, de zorgboerderij Den Haring in Baambrugge. De familie Verhoef is daar vijf jaar geleden een zorgboerderij begonnen en zijn erg enthousiast over hun onderneming. “De verbouwde stal tot grote wooonkamer annex keuken ziet er inderdaad geweldig uit” aldus Wim Stam. In een gesprek met de eigenaren vertelden zij hoe de zorgboerderij tot stand is gekomen, hoe ze dat hebben aangepakt en wat hun ervaringen tot nog toe zijn. Den Haring ontvangt gedurende vier dagen in de week meer dan 20 clienten zowel uit onze eigen gemeente als een aantal buurgemeenten.

Het bezoek sloten we af met een rondgang over de boerderij, want de familie Verhoef is nog steeds veehouder (melkkoeien en schapen).

Kortom, een leerzame en aangename campagnedag voor onze fractie waarin veel informatie is opgestoken die de komende raadsperiode zeker nuttig zal zijn.

Archief > 2018