Woningen bij De Boei in Vinkeveen

vrijdag 28 november 2014 14:53

In juni 2010 is het nieuwe Veenweidebad in gebruik genomen. Hiermee zijn de twee oude zwembaden overbodig geworden en kunnen de locaties hergebruikt worden. Er ligt nu een ontwikkelingsplan van Bolton voor ons, wat bestaat uit 10 grondgebonden woningen. Er zijn op dit plan twee zienswijzen ingediend.

Om aan de behoefte van de inzender van de ene zienwijze tegemoet te komen is het bestemmingsplan iets veranderd en de andere is ongegrond verklaard. Wij vinden dat er goed naar de zienswijze is gekeken en zorgvuldig is beantwoord, wel kan ik de zorgen die De Boei uitspreekt in de andere zienswijze begrijpen. In de commissie was nogal wat bezorgdheid over de openbare ruimte ten noorden van de huizen evenwijdig aan de ringvaart. Ik ben wel benieuwd hoe deze ruimte nu precies ingevuld gaat worden en wat er met de zorgen vanuit de commissie is gedaan. Wij begrijpen het argument om van water groen te maken en vinden dat ook geen probleem. Ook is er goed naar de parkeerdruk en verkeers toename gekeken. Dat er op sommige momenten een wat hogere parkeerdruk kan ontstaan is begrijpelijk met De Boei en de St. Jozef School in de buurt. Verder zijn we blij dat de omgeving zorgvuldig is betrokken bij de voorbereiding van dit plan en hopen dat dit ook tijdens de bouw zo zal blijven. We zijn blij dat er aan de behoefte van gezinswoningen is gedacht, zodat er doorstroming kan ontstaan en ook starters mogelijkheden geboden worden om de vrij komende woningen te kunnen kopen. Wij vinden dit een reel plan en zullen dit voorstel dan ook steunen.

Reacties op 'Woningen bij De Boei in Vinkeveen'