ChristenUnie/SGP blij met nieuwe stap voor Groot Mijdrecht Noord

vrijdag 07 november 2008 17:07

Afgelopen week werd bekend, dat Gedeputeerde Staten een studie begint naar een nieuwe variant voor de polder Groot Mijdrecht Noord. De ChristenUnie/SGP-fractie in De Ronde Venen is blij met deze ontwikkeling.

Na het bekend worden van het rapport van de commissie Remkes trokken wij, net als zovelen, al de conclusie dat de problematiek in deze polder niet in een Noord/Zuid verdeling, maar in een Oost/West verdeling zit. Dat erkent de provincie nu ook en daarmee zijn alle tot nog toe bedachte varianten niet meer (volledig) toepasbaar. We zijn blij, dat de provincie nu ook tot die erkenning komt, nadat jaren lang vanuit de bewoners van de betrokken polder gestreden is tegen de provinciale tunnelvisie.

Ere wie ere toekomt, het is de reflectiegroep geweest, die volhardend in haar strijd uiteindelijk deze kanteling in grote mate op haar conto mag schrijven. Waren zij niet zo vasthoudend geweest, dan is het nog maar de vraag of er ooit een commissie Remkes geweest was. We feliciteren de reflectiegroep met dit succes.

Des te wranger is het om te constateren dat de betrokken gedeputeerde binnen één week in staat is om de betrokken inwoners tegen zich in het harnas te jagen en daarmee te riskeren dat een eerste begin van vertrouwen in de kiem wordt gesmoord.

Wij hopen dan ook van harte dat de reflectiegroep, ondanks alles, de moed weet op te brengen om toch in de discussie betrokken te blijven. Onze fractie zal ze daar waar mogelijk hierbij steunen. In onze contacten met zowel statenleden als gedeputeerden zullen we dit dossier onder de aandacht houden, zodat een eerlijke, evenwichtige en evenredige oplossing gevonden wordt waar draagvlak voor is

Tijdens de begrotingsraad van 6 november bleek, dat dit zowel door de wethouder als een grote meerderheid van de raad ook gedragen wordt gezien de nadrukkelijke wens in de aangenomen motie.

Reacties op 'ChristenUnie/SGP blij met nieuwe stap voor Groot Mijdrecht Noord'