Veenweidebad 02 (vervolg)

dinsdag 24 juli 2012 12:10

De commotie rondom de zomersluiting van het Veenweidebad heeft inmiddels een positieve wending gekregen. Afgelopen week hebben wij (naast andere partijen) ons ongenoegen geuit over de openingstijden van dit zwembad in het algemeen en de gang van zaken met betrekking tot de zomersluiting in het bijzonder.

Kennelijk heeft de beroering hierover, niet in de laatste plaats door de aandacht van een aantal politieke partijen, Optisport op andere gedachten gebracht.

Na een goed overleg tussen wethouder Moolenburgh en de exploitant heeft Optisport aangegeven in de bewuste periode gedurende drie weken op woensdag en vrijdagmiddag open te zijn. Hoewel dat minder is dan normaal, is het wel een teken van goede wil, zeker omdat Optisport ook de toegang op deze dagen gratis heeft gemaakt.

De fractie ChristenUnie-SGP is daar voorlopig tevreden mee en waardeert dit teken van goede wil. Ook spreken wij hierbij onze waardering uit voor de voortvarende aanpak door de wethouder. Wel willen we na het reces deze kwestie met het college evalueren om de beschikbaarheid van het zwembad in de toekomst te verbeteren.

Rest ons de inwoners op te roepen de komende weken massaal gebruik te maken van het zwembad en Optisport te laten zien, dat ook in de zomerperiode deze voorziening zeer gewenst is. En als u er dan toch bent, vertel de beheerder dan gelijk wat u van het zwembad vindt: waar u tevreden over bent en wat volgens u beter moet.

Reacties op 'Veenweidebad 02 (vervolg)'