ChristenUnie-SGP maakt top 6 kandidatenlijst bekend

Top_6_klein_website.jpgmaandag 17 januari 2022 20:01

In december meldden we dat Wim Stam door de ChristenUnie is aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen dit jaar. Na de ChristenUnie heeft nu ook de SGP van harte ingestemd met het lijsttrekkerschap van Wim Stam. Daarnaast hebben beide partijen hun definitieve kandidatenlijst vastgesteld.

Ton van Sligtenhorst, lid van de selectiecommissie van de SGP geeft aan: “Ik ben erg dankbaar dat Wim het lijsttrekkerschap weer op zich wil nemen. Vanuit de achterban van de SGP is daar ook van harte mee ingestemd”.

Naast de lijsttrekker is hiermee ook de volledige kandidatenlijst vastgesteld. Op deze lijst staan er voor de ChristenUnie-SGP in de Ronde Venen in totaal 19 vrouwen en mannen. “Het is een mooie mix geworden van kandidaten met diverse achtergronden, maar ook uit de diverse kernen binnen onze gemeente”, aldus Henk Jan Kroese, lid van de selectiecommissie van de ChristenUnie.

Het lijsttrekkerschap wordt ingevuld door Wim Stam, woonachtig in Mijdrecht. Wim is in het dagelijks leven Proces Consultant bij een grote multinational en in de afgelopen jaren het boegbeeld van de ChristenUnie-SGP geweest.
Nummer 2 is Ton van Sligtenhorst, een bekende in de lokale politiek. Ton is woonachtig in Vinkeveen en heeft daar een eigen onderneming in machineonderhoud. Daarnaast is Ton van 2014-2018 raadslid geweest voor de ChristenUnie-SGP. De derde plaats op de lijst wordt ingevuld door Floris Kater, een nieuw gezicht binnen de partij. Floris woont in Mijdrecht en is in het dagelijks leven actief als Digital Applications Consultant. Tijdens zijn studie heeft hij onder andere een minor politicologie gevolgd aan de VU. Nummer 4 op de lijst is Martien Simons. Martien woont in De Hoef en heeft een eigen onderneming in het groenonderhoud. Martien is al een aantal jaren actief als fractie assistent. De 5e plek wordt ingenomen door Jeffrey Timmer, eveneens een nieuw gezicht bij de ChristenUnie-SGP. Jeffrey woont in Mijdrecht en is in het dagelijks leven actief als Klantmanager Werk bij de gemeente de Ronde Venen. Op de 6e plaats staat Kees Leeflang, uit Waverveen. Kees is actief als accountant en vervult al geruime tijd een directiefunctie bij een grote landelijke keten van accountancy kantoren.

Wim Stam geeft aan zeer tevreden te zijn met bovenstaande kandidaten. De laatste tijd horen we steeds meer geluiden, dat inwoners en bedrijven het vertrouwen in de overheid verliezen. De ChristenUnie-SGP is zich dat bewust en wil dat terugwinnen van vertrouwen als topprioriteit op de agenda krijgen in de nieuwe bestuursperiode. “Met dit team heb ik er het volste vertrouwen is dat we een mooi campagne kunnen voeren, maar dat we ook de benodigde kennis in huis hebben om in de gemeenteraad een waardevolle bijdrage te leveren aan het gemeentebestuur en aan dat terugwinnen van vertrouwen” is zijn conclusie.