Subsidieverordening

maandag 18 maart 2013 09:31

In de raadsvergadering van 28 februari is de nieuwe subsidieverordening aangenomen. Onze fractie heeft dat van harte ondersteund.

De nieuwe verordening is op een paar belangrijke punten aangepast. Vooral de eigen inbreng van de aanvrager en de verantwoording van de bestede gelden is in deze nieuwe verordening (beter) verankert. Daarmee wordt het de uitvoering van het subsidiebeleid transparanter.

Wel hadden wij tegen één specifiek punt grote bezwaren. Zoals het voorstel was geformuleerd zou een subsidie geweigerd kunnen worden uitsluitend op grond van het feit dat de aanvrager een levensbeschouwelijke instelling is (of een politieke partij danwel een vakorganisatie). Dat ongeacht de activiteit waarvoor de subsidie wordt aangevraagd.

Wij vonden dat een discriminerende bepalen en hebben hiervoor een amendement ingediend om dat te schrappen, zodat alleen naar de aard van de activiteit gekeken wordt. Dat amendement is met een ruime meerderheid aangenomen.

Reacties op 'Subsidieverordening'