Bestemmingsplan Plusmarkt

vrijdag 29 maart 2013 13:56

In de raad van 28 maart is de aanpassing van het bestemmingsplan voor het terrein aan de Amsterdamsestraatweg in Abcoude aan de orde geweest. De heer Koot wil zijn Plusmarkt (nu in de Hoogstraat) daarheen verplaatsen gecombineerd met de bouw van 35 woningen.

Onze fractie kan dit voorstel van harte ondersteunen. De huidige locatie van de Plusmarkt heeft nogal wat nadelen, vooral met betrekking tot het beleveren en het parkeren van bezoekers. Door de verplaatsing naar het nu nog lege terrein tegenover de Derde Brug, komt aan die problemen een eind. Daarnaast ontstaat er in onze ogen een mooi complex, dat past binnen het karakter van het beschermd dorpsgezicht aldaar.

Wel hopen we dat er weer een goede winkelinvulling in het lege pand in de Hoogstraat gevonden wordt en er dus geen permanente leegstand ontstaat. Aangezien de initiatiefnemer al in gesprek is met meerdere partijen, vertrouwen we erop, dat dit goed komt.
Tijdens de raadsbehandeling is er ook veel gesproken over de verkeerstroom op de Broekzijdselaan en de mogelijke hinder / gevaren door het aanrijden van vrachtwagens naar het (inpandige) laad- en lospunt.  Aangezien er goede afspraken, bijvoorbeeld over laad- en lostijden, gemaakt worden en het in- en uit-parkeren onder begeleiding plaatsvindt, zien wij geen onoverkomelijke bezwaren.

We steunen deze ontwikkeling dan ook van harte.

Reacties op 'Bestemmingsplan Plusmarkt'