De ChristenUnie-SGP draagt Aldrik Dijkstra voor als wethouder

AldrikDijkstra01dinsdag 13 mei 2014 10:17

Op 8 mei 2014, heeft de ChristenUnie-SGP een principe-akkoord bereikt met het CDA, Ronde Venen Belang en de PvdA/GroenLinks/Lokaal Sociaal over coalitie-deelname.

De ChristenUnie-SGP is bijzonder blij om, onverwacht, toch ineens deel te kunnen nemen aan de coalitie. “Ik kijk terug op bijzonder plezierige gesprekken” aldus fractievoorzitter Wim Stam.

Vervolgens heeft de fractie onderzoek gedaan naar een geschikte wethouderskandidaat. Na goed overleg met de demissionair wethouder Kees Schouten, is besloten om een nieuwe wethouderskandidaat te zoeken. De fractie spreekt hierbij ook haar grote erkentelijkheid uit naar de heer Schouten voor zijn tomeloze inzet in de achterliggende 20 jaar voor onze partij en onze gemeente.

De ChristenUnie-SGP draagt als nieuwe wethouder de heer Aldrik Dijkstra voor.
De heer Dijkstra is 38 jaar, gehuwd, heeft een zoon en dochter en woont in Hilversum.
Daar is hij 12 jaar gemeenteraadslid (2002-2014) voor de ChristenUnie geweest, de eerste 8 jaar als eenmansfractie, de laatste vier jaar samen met de huidige fractievoorzitter Jan de Wit.

De heer Dijkstra heeft een HBO opleiding Bestuurskunde en Overheidsmanagement en een universitaire opleiding Politicologie en communicatie achter de rug (afgestudeerd in 2004). Hij heeft van 2003 t/m 2005 gewerkt als coördinator institutionele fondsenwerving voor Dorcas Aid International en van 2006 t/m 2013 als raadsgriffier in de gemeente Bunschoten. Sinds 2011 is hij tevens zelfstandig ondernemer bij de Onderwijs Inkoop Groep.

De heer Dijkstra heeft zich daarnaast vele jaren ingezet voor maatschappelijke doelen, onder andere als bestuurslid van de ChristenUnie-jongerenbeweging Perspectief, als lid van de werkgroep GIDS en als voorzitter van de stichting Jubilee Campaign. Daarnaast was hij mede-oprichter van het platform “Bekend maakt Bemind” (overleg en beleidsontwikkeling mbt integratie) en het “ Armoedeplatform” in Hilversum.

Wim Stam schets hem als volgt: “Ik heb de heer Dijkstra ervaren als een energieke en bevlogen man, die vlot en duidelijk communiceert en bijzonder toegankelijk is. Een echte verbinder”.

Hoewel de heer Dijkstra geen wethouderservaring heeft, heeft hij wel een brede politieke ervaring en zal hij naar onze indruk het wethouderschap snel onder de knie hebben. Wij zijn van mening, dat de heer Dijkstra qua persoonlijkheid ook goed past binnen het te vormen college. De eerste kennismaking met de overige collegeleden heeft intussen plaatsgevonden, waarbij de heer Dijkstra ook een prima indruk heeft achtergelaten.

GR2014

Reacties op 'De ChristenUnie-SGP draagt Aldrik Dijkstra voor als wethouder'