Verkiezingsuitslag

Stembiljetdonderdag 20 maart 2014 09:07

Gisteren, 19 maart, waren er gemeenteraadsverkiezingen, na een aantal drukke maanden campagnevoeren. De ChristenUnie-SGP was zichtbaar via de vele posters en de (kerngerichte) flyers, door de huis-aan-huisacties in Wilnis, Vinkeveen en Baambrugge en door de straatcampagne in Mijdrecht, Abcoude, Vinkeveen en Wilnis.

In onze gemeente leidde de verkiezingen uiteindelijk tot de volgende uitslag.

Partij

Opgeroepen

Opkomstpercentage

60,3 (47)

Tussen haakjes de uitslag in 2010. SVAB haalde toen 2 zetels en deed dit keer niet mee.

Wij zijn als fractie en besturen blij en dankbaar dat we onze twee zetels hebben kunnen behouden. “Bijna 200 mensen meer dan in 2010 hebben ons hun steun gegeven” aldus Wim Stam, fractievoorzitter. Wel zijn we procentueel gedaald als gevolg van de veel hogere opkomst, waardoor de 2e zetel dus een restzetel is geworden.

“Ik wil ook graag mijn dank uitspreken aan al die mensen die zich de afgelopen maanden zo hebben ingezet voor onze campagne. We kregen daar veel positieve reacties over” volgens Wim Stam. “Maar ook al die mensen die ons op een andere wijze hebben gesteund, door een poster op te hangen, door op ons te stemmen, maar in het bijzonder door voor ons te bidden. Het zijn gezegende weken geweest”.

Het CDA is de grootste fractie gebleven en zal dus het voortouw nemen bij coalitiebesprekingen. De ChristenUnie-SGP staat open voor deelname aan een te vormen coalitie en zal op basis van ons verkiezingsprogramma onze speerpunten bij een eventueel gesprek inbrengen.

GR2014

Reacties op 'Verkiezingsuitslag'