Campagneavond ChristenUnie-SGP groot succes

campagneavond_cu_sgpvrijdag 28 februari 2014 09:02

Op 24 februari had de ChristenUnie-SGP in de Roeping in Wilnis een campagneavond. Naast debatten over zorg, economie en duurzaamheid werden die avond de eerste 5 kandidaten op de kieslijst gepresenteerd en was de première van de campagnespot.

De deelnemers aan de debatten waren naast de lijsttrekker, Wim Stam, ook diverse mensen uit de lokale en landelijke politiek. Zo waren mw. Dik-Faber, tweede kamerlid van de ChristenUnie, en dhr. Bisschop, tweede kamerlid van de SGP, deelnemer aan de debatten.

Vanuit de lokale politiek waren wethouder Schouten en wethouder Spil aanwezig. Ook zij mengden zich in de debatten waarbij wethouder Spil politiek gezien een vreemde eend in de bijt was. In de pauze heeft wethouder Spil dankbaar gebruik gemaakt van de aanwezigheid van de twee Kamerleden om pijnpunten die zij ervaart bij de transitie van het sociaal domein aan te kaarten. Dat dit een gewillig oor gevonden heeft blijkt wel uit het feit dat de volgende dag door mw. Dik-Faber schriftelijke vragen zijn gesteld aan de staatsecretaris van Volksgezondheid Welzijn en Sport.

“Dit is nu een van de voordelen van een landelijke partij die op lokaal terrein actief is”, aldus Wim Stam, “problemen die een bovenlokale aanpak vragen kunnen we aan hen doorleggen. Een extra reden om ook lokaal een partij te stemmen die landelijk actief is”.

De komende zaterdagen tot de verkiezingen zal de ChristenUnie-SGP op diverse plaatsen in De Ronde Venen actief zijn. “We willen er zijn voor mensen, want daar gaat het om”, aldus Ton Sligtenhorst, nummer 2 op de kieslijst. “Onze verkiezingsslogan is niet voor niets -Voor iedereen en voor U-” vult Wim Stam nog aan.

Campagnespot

GR2014