Paracommerciele horecaverordening (vervolg)

zondag 09 februari 2014 09:22

Op 9 januari werd dit onderwerp in de raad besproken. We schreven hier in januari al een artikel over. De herstemming vond plaats in de raad van 6 februari.

Nu kon de stemming wel afgerond worden. Dit leidde uiteindelijk tot een, naar ons oordeel,  verslechtering van  de verordening door langere schenktijden en ruimere schenkmogelijkheden. Een tegengesteld signaal aan de samenleving als je de alcohol-consumptie wilt ontmoedigen, zeker bij jongeren. Om die reden heeft onze fractie tegen het geamendeerde raadsvoorstel gestemd. Aan deze verordening kunnen wij onze goedkeuring niet geven.

Tenslotte kwam ook onze motie over een Convenant met de sportverenigingen, dat wij samen met Lijst 8 Kernen indiende, ter stemming. Gelukkig werd diet met grote meerderheid aangenomen.

Al met al, dat dit het alcohol-beleid in onze gemeente is. Wel is het positief, dat wij indringend de discussie over alcoholgebruik op tafel hebben gekregen, wat uiteindelijk ook tot steun voor onze motie leidde. We zullen voor de volgende raadsperiode hierover blijven spreken.

MCUSGP201401-01-ConvenantSportEnAlcohol66,2 kBapplication/pdfdownload

Reacties op 'Paracommerciele horecaverordening (vervolg)'